خودروهای تولیدی شرکت سروش دیزل مبنا به مسافت دویست هزار كيلومتر و يا مدت 36 ماه از تاريخ تحويل درب كارخانه (هر كدام زودتر واقع شود) مشمول گارانتي خواهد بود. مالك خودرو به منظور استفاده از مزايا و خدمات گارانتي، ملزم و متعهد به رعايت شرایط درج شده در کتابچه گارانتی به شرح ذیل می باشد.

همچنین شرکت سروش دیزل به مدت ده سال از آخرین تولید ارائه خدمات و قطعات به محصولات خود را تضمین می نماید.

موارد مشمول گارانتی

تعهدات گارانتی شرکت شامل هزینه اجرت کار، تعویض یا تعمیر قطعه و هزینه هاي جانبی (خدمات خارج از تعمیرگاه) می باشد. این تعهدات شامل مواردي است که بر اساس ضوابط و دستورالعمل ها، شرایط گارانتی براي آن برقرار بوده و مورد تائید کارشناسان شرکت سروش دیزل مبنا نیز قرار گرفته باشد.

شرایط گارانتی:

1-     مسئولیت تعویض قطعات یا تعمیر مجموعه های معیوب به تشخیص کارشناس فنی نمایندگی مجاز می باشد و کلیه قطعات تعویض شده تحت پوشش گارانتی متعلق به شرکت سروش دیزل مبنا خواهد بود.

2-     تعویض قطعات باید مطابق با مارک و نوع قطعاتی باشد که از طرف کارخانه بر روی خودرو نصب گردیده است.

3-     تعویض قطعات و مجموعه ها تنها در صورت عدم امکان تعمیر آن میسر می باشد. (هزینه تعمیر نباید از هزینه تعویض قطعه بیشتر باشد.)

تذکر: در موارد استثنایی و در صورت عدم وجود قطعه در شرکت، انجام این گونه تعمیرات باید با اخذ مجوز مکتوب از واحد گارانتی انجام گیرد. لازم به ذکر است تعویض مجموعه قطعاتی که زیر مجموعه ای با شماره فنی مستقل داشته باشد، منطقی نبوده و کلیم آن توسط اداره گارانتی پذیرفته نیست.

4-     رفع معایب کلی نظیر اشکالات بدنه و رنگ که مربوط به تولید باشد، فقط در کیلومترهای ابتدای کارکرد خودرو که امکان کارشناسی وجود دارد و صرفا در تعمیرگاه مرکزی پس از اخذ مجوز از واحد گارانتی و بر اساس ضوابط امکان پذیر خواهد بود.

5-     کلیه تعمیرات اساسی از قبیل تعمیر کامل موتور، گیربکس و دیفرانسیل و خرابی های خاص، باید پس از اخذ مجوز از واحد فنی و گارانتی صورت پذیرد.

6-      تعمیرات برخی از قطعات اصلی خودروی سنگین در محدوده 10000 کیلومتر ابتدایی کارکرد خودرو و همچنین در 5000 کیلومتر پایانی محدوده گارانتی خودروی سنگین باید با هماهنگی و اخذ مجوز از واحد فنی و گارانتی صورت پذیرد.

7-     تکرار تعمیرات و یا تعویض یک قطعه در هر خودرو، در فاصله زمانی کمتر از یک ماه و یا کیلومتری کمتر از 1500 کیلومتر از آخرین تعمیرات قبلی باید با هماهنگی و اخذ مجوز از واحد فنی و گارانتی صورت پذیرد. بررسی این امر از طریق دسترسی به سوابق تعمیراتی خودرو که در بخش سوابق تعمیرات در دوره گارانتی این کتابچه قید گردیده، امکان پذیر است.

8-     شركت سروش دیزل مبنا تعهد مي نمايد بر اساس ماده 13 آئين نامه اجرائي قانون حمايت از حقوق مصرف كنندگان خودروي سنگين، کلیه قطعات و مجموعه های خودرو به جز قطعات و مواد مصرفی، مشمول خدمات دوره تضمین می‌باشند.

9-      شرکت سروش دیزل مبنا کلیه نمایندگی های مجاز را ملزم می نماید تا ضمن تسلیم صورتحساب به مصرف کننده، خدمات ارائه شده خود را به مدت دو ماه یا سه هزار کیلومتر، هر کدام زودتر فرا برسد و قطعات را به مدت شش ماه یا ده هزار کیلومتر، هر کدام زودتر فرا برسد ضمانت نمایند.

10- چنانچه مصرف کننده در دوران ضمانت به نمایندگی مجاز مراجعه نماید و رفع کامل ایرادات خودرو تحت هر شرایطی در مدت زمان باقیمانده از دوره ضمانت خودرو برای نمایندگی مجاز مقدور نباشد، شرکت سروش دیزل، ضمن الزام نمایندگی مجاز به اعلام کتبی موضوع به مصرف کننده ترتیبی اتخاد می نماید که خودرو در اولین فرصت ممکن تحت شرایط ضمانت رفع نقض گردد. تضمین تعمیرات انجام شده براساس ماده 17 این آیین نامه الزامی می باشد.

11- کسري قطعات در زمان تحویل خودرو به مشتري در ارتباط با اداره تحویل شرکت می باشد و شامل گارانتی قطعات یدکی نمی گردد.

12- درب هاي باك، از نظر سالم بودن پس از تحويل مي بايستي توسط راننده بازديد گردد و پس از خروج از شركت، مورد تائيد گارانتي نمي باشد.

تبصره    1: در مورد خودروهایی مانند زباله­کش، جرثقیل، پمپ بتون و … که مدت کارکرد درجای آن ها زیاد می باشد، محاسبه کیلومتر کارکرد بر اساس ساعت کارکرد درجای موتور بعلاوه مقدار کیلومترشمار خودرو انجام می پذیرد (هر 200 ساعت کارکرد موتور معادل 10000 کیلومتر در نظر گرفته می شود).

تبصره 2: در صورت معیوب بودن کیلومتر شمار به علت عدم وجود قطعه لازم است محاسبه کیلومتر کارکرد بر اساس ساعت کارکرد خودرو انجام پذیرد (هر 200 ساعت کارکرد موتور معادل 10000 کیلومتر می باشد)

مواردي كه شامل گارانتي نمي شود

  الف) استفاده نادرست :

1.       آسيب هاي وارده به دليل استفاده از بیش از ظرفيت مجاز وسيله نقليه.

2.       آسيب هایی که بر اثر رانندگی بدون مهارت و کاربری غير اصولي به وجود آید.

3.       آسيب هاي وارده بر اثر نگهداري نادرست و يا نامناسب خودرو.

4.       آسيب هايي كه بر اثر عدم استفاده از سوخت استاندارد و يا مسدود بودن خطوط سوخت رساني بوجود آيد.

5.       آسيب هايي كه بر اثر استفاده از قطعات غیر اصلی به ویژه فيلتر ها بوجود آيد .

6.       آسيب هايي كه بر اثر استفاده از روغن، ضد يخ و ديگر مواد مصرفي غیر استاندارد و تاييد نشده توسط شرکت بوجود آيد.

7.      آسیب هایی که در اثر بی توجهی راننده به عیب ایجاد شده در خودرو (روشن شدن چراغ های هشدار، داغ کردن موتور، دیفرانسیل، خروج دود غیر عادی، صدای غیر عادی، درجه حرارت بالاتر از حد نرمال، فشار نامناسب روغن…) و ادامه رانندگی ایجاد شود.

8.       تولید کننده هیچ گونه مسئولیتی در قبال ضرر و زیان وارده به شخص ثالث در اثر خرابی خودرو نخواهد داشت.

9.       آسیب های به وجود آمده بر اثر سانحه تصادف یا ضربه خارجی.

10.   آسیب های که به تشخیص شرکت در اثر بی توجهی مالک به موارد نگهداری و سرویس های دوره ای ذکر شده در دفترچه راهنما (کاربری) ایجاد شده باشد.

تذکر: در صورت عدم انجام سرویس اولیه و سرویس های دوره ای در زمان و کیلومترهای توصیه شده، گارانتی خودرو ابطال خواهد شد.

11.   صدمات ناشی از هر نوع حمل و نقل خودرو توسط کامیون ها.

12.   شکستن پلمپ و یا هر گونه دستکاری و تغییرات در کیلومتر و یا تاخوگراف وسیله نقلیه باعث ابطال گارانتی می شود.

13.   تغییر کاربری خودرو و یا مجموعه های وابسته به آن به غیر از شرایط استاندارد تحویلی.

14.   اعمال فشار بیش از حد به هر یک از قطعات خودرو (شامل تحمیل دور بالا به موتور بمدت طولانی، استارت زدن بیش از حد و…)

15.   تعمیرات و یا سرویس انجام شده در خارج از شبکه نمایندگی های خدمات پس از فروش شرکت سروش دیزل مبنا باعث ابطال گارانتی می شود.

16.    در صورت نصب وسایل اضافی نظیر پروژکتور و به ویژه دزدگیر غیر استاندارد و یا استاندارد توسط عوامل متفرقه و یا موسسات خدماتی غیر از مجموعه شرکت سروش دیزل مبنا که منجر به بروز عیب در سیستم های الکتریکی و الکترونیکی و یا به واسطه آن در سایر قطعات خودرو شود، تحت پوشش گارانتی نخواهد بود.

17.    آسیب های وارده به گیربکس در اثر نصب PTO و فشار بیش از حد در خودروهای حمل زباله، جرثقیل و ….

ب: قطعات مصرفي و مستهلک شونده:

به قطعاتي اطلاق مي شود كه معمولا سرعت استهلاك آنها نسبت به ساير قطعات بيشتر بوده و نحوه استفاده مشتري از خودرو و شرايطي كه خودرو در آن مورد بهره برداري قرار مي گيرد در طول عمر اين قطعات تاثير زيادي داشته و در اغلب اوقات قبل از اتمام دوره گارانتي نياز به تعويض آنها مي باشد. 

ج) لوازم جانبي

هيچگونه گارانتي نسبت به قطعات و مجموعه هاي آسيب ديده كه توسط اين شركت تامين نگرديده و يا مورد تاييد اين شركت نباشد ارائه داده نخواهد شد. ضمناٌ آسيب هاي وارده توسط قطعات و مجموعه هاي تامين يا تاييد نشده از سوي اين شركت به قطعات و مجموعه هاي مشمول گارانتي، گارانتي آنان را نيز باطل خواهد کرد و اين شرکت هیچ مسئوليتي در قبال آن موارد نخواهد داشت.

د) تغييرات

1. چنانچه وسيله نقليه خريداري شده توسط مالك يا اشخاص ثالثي تغيير داده شود و تغييرات بر اثر نصب قطعات و مجموعه هاي تهيه شده توسط او باعث آسيب به خودرو گردد ، مزاياي گارانتي شامل خودروي مربوطه نخواهد شد.

2. آسیب های وارده به خودرو در اثر جابجایی در هر یک از اجزا که مورد تایید کارخانه سازنده نباشد مانند: تغییر مکان باک اصلی گازوییل، افزودن باک یا افزایش حجم باک گازوییل، جابجایی تانک باد، افزایش یا کاهش طول شاسی و… منجر به ابطال گارانتی خواهد شد.

3. هر گونه دستکاری در شماره شاسی حک شده بر روی شاسی، پلاک بدنه خودرو و شماره موتور منجر به ابطال گارانتی خودرو خواهد شد.

ه ) عدم اطلاع رساني به موقع

ادعايي از سوي مالك خودرو مورد توجه خواهد بود كه به صورت كتبي پس از ايراد، تسليم واحد فروش و خدمات پس از فروش و يا تعميرگاه مركزي گردد.

و ) عملیات  سرویس نگهداری

 چک کردن، سفت کردن، هر گونه تنظیم موتور، سیستم سوخت رسانی، تمیزکاری، روغن کاری، تعویض روغن، تجدید سوخت گیری، سیال الکترولیت باتری، سیال خنک کننده (شامل ضدیخ و ضد خوردگی) و  سیال کلاچ و … شامل گارانتی نمی باشد.

ز) سایر موارد

·         آسیب های ناشی از حوادث طبیعی نظیر سیل، تگرگ، باران اسیدی، طوفان، زلزله، تغییرات شدید آب و هوایی و محیطی، رعد و برق و  سایر بلایای طبیعی و سقوط اجسام.

·         هر خودرویی که اوراق شده است و مدارک اوراق برای آن صادر گردیده است.

·         زنگ زدگی و خوردگی قطعات روکش دار و رنگ شده و تزیینات داخلی، موکت کف و صندلی ها، غربیلک فرمان، دسته دنده و پرده ها در اثر نور و استفاده مکرر.

·         مشکلات خیلی سطحی که اساساً به عنوان خرابی ماده یا عملکرد قطعه مطرح نبوده و ممکن است در موارد خاص اتفاق بیفتد.

·         صدا یا ارتعاش خیلی کوچک که تاثیری در کیفیت یا عملکرد خودرو ندارد.

·         نشتی های خیلی کوچک روغن یا چیزهای شبیه آن که باعث کاهش چشم گیر در سطح روغن یا نظایر آن نشود.

·         ایراد های خارجی در رنگ یا داخل خودرو که به طور معمول مشخص نیست مگر با دقت خیلی زیاد و یا با ابزار خاص.

·         خوردگی یا صدمات خارجی ناشی از پرتو اتمی، برخورد سنگ یا سایر چیزها و یا صدمه رنگ در اثر حشرات یا شیره درختان یا قیر.

·         صدمات ناشی از اجسام جاده ( خار و خاشاک، شن و ماسه، گرد و خاک).

سرویس اولیه:

خودروي خريداري شده می بایست مطابق استاندارد شرکت، در تعميرگاه هاي مجاز معرفي شده مطابق لیست سرویس های اولیه مورد بازديد اولیه و كنترل كارشناس مربوطه قرار گيرد. در این سرویس در صورتی که قطعات تعویضی شامل گارانتی گردند، صرفاً هزینه فیلترها، مواد و سیالات مصرفی بر عهده خریدار می باشد.

تبصره: در صورتیکه مالک خودرو در مهلت مقرر جهت انجام سرویس اولیه به نمایندگی مجاز مراجعه ننماید گارانتی خودرو باطل خواهد شد.

سرویس های دوره ای (اجباری):

سرویس های اجباری به سرویس هایی اطلاق می گردد که توسط سازنده خودرو تعیین می گردد و محدوده انجام آن، شرح بازدیدها، تعویض قطعات مصرفی و روانکارهای مورد تایید و نوع قطعاتی که باید مورد بررسی قرار گیرد، در انتهای کتابچه کاربری خودرو ارایه شده است.

خودروي خريداري شده مطابق استاندارد شرکت، طبق لیست سرویس های دوره ای، در تعميرگاه هاي مجاز معرفي شده بايد مورد بازديد و كنترل كارشناس مربوطه قرار گيرد. سایر سرویس ها می بایست مطابق جدول سرویس های دوره ای مورد بازدید و كنترل قرار گيرد.

هزينه سرويس هاي دوره اي به عهده مالك مي باشد.

انجام سرویس های دوره ای در زمان و کیلومتر کارکرد های توصیه شده در کتابچه گارانتی، ضمن تضمین سلامت خودرو، باعث کارکرد بهتر و طول عمر مفید بیشتر خودرو خواهد شد.

 تذکر: در خصوص خودرو های کاربری کمپرسی و میکسر به علت کارکرد زیاد موتور در حالت درجا می بایست سرویس های دوره ای بر اساس ساعت کارکرد محاسبه گردد.

به دارندگان محترم خودروهای تولیدی شرکت، توصیه می گردد که در حفظ کتابچه گارانتی و نگهداری کلیه فاکتورهای سرویس ها و تعمیرات، نهایت دقت را مبذول نموده و در هر مراجعه به نمایندگی مجاز، آنها را به همراه خود داشته باشند.

شرایط گارانتی قطعات اصلی :

درصورتی که قطعه اي در هر تعمیرگاهی به غیر از نمایندگی هاي مجاز شرکت سروش دیزل مبنا تعویض و یا تعمیر شده باشد، فاقد گارانتی بوده و گارانتی خودرو مستقل از گارانتی آن قطعه می باشد. لیکن هرگونه آسیب احتمالی به سایر قطعات یا مجموعه هاي وابسته به این قطعه نیز شامل شرایط گارانتی نخواهد شد.

IMG637089987147150901
آیا سوالی دارید؟ راحت باش و بپرس...
Open chat
سلام
برای مشاوره در امر خرید در خدمتتون هستم